KORONAVIRUS JE »UBIJALEC GLOBALIZACIJE« IN »ŠIBA BOŽJA«:
ROBERTO DE MATTEI
Kako v tem, kar povzroča koronavirus, ne vidimo simbolične posledice samouničenja Cerkve?
Dorothy Cummings McLean
Italija, 14. marec 2020 – Koronavirus je »ubijalec globalizacije« in »šiba Božja«, pravi katoliški zgodovinar in avtor dr. Roberto de Mattei.
Znani intelektualec je pred kratkim izdal video posnetek predavanja o političnih, zgodovinskih in teoloških posledicah pandemije koronavirusa Covid-19, ki preplavlja svet. De Mattei je zdaj v angleščini posnel predavanje »Novi scenariji v dobi koronavirusa: Ali je koronavirus Božja kazen« (»New Scenarios in Coronavirus Era: Is Coronavirus a Divine Punction«), ki si ga lahko ogledate v povezavi na koncu prispevka1.
»O tej temi ne bom govoril z medicinskega ali znanstvenega vidika, saj za to nisem pristojen,« De Mattei opozori svoje poslušalce.
Kar zadeva politične in družbene vede, znanstveniki pojasnjujejo, da lahko pandemija koronavirusa Covid-19 pomeni konec globalizacije. Lahko povzroči propad italijanskega zdravstvenega sistema in dobavnih verig, ki poganjajo narodno gospodarstvo. Centralne banke ne bodo mogle preprečiti nastale finančne katastrofe.
»Šibka točka globalizacije je medsebojna povezanost, čarobna beseda našega časa, od gospodarstva do religije,« razlaga De Mattei.
»Posinodalna apostolska spodbuda Querida Amazonia papeža Frančiška je hvalnica medsebojnemu povezovanju. Toda danes je svetovni sistem krhek ravno zato, ker je tako povezan,« “ še doda.
Rezultat je lahko razpad države in javne oblasti, kar vodi v družbeno anarhijo. A čeprav bi se globalistom, ki hrepenijo po eni svetovni vladi, to lahko zdelo zaželeno, De Mattei trdi, da bo dejansko omajalo njihove načrte.
»Kdo bi lahko pripomnil, da ta proces ustreza načrtu globalističnih lobijev, ‘gospodarjev kaosa’, kot jih v svoji odlični knjigi opredeljuje profesor Renato Cristin,« pravi De Mattei.
»Toda če je to res, je tudi res, da je tisto, kar bo iz te krize izšlo poraženo, utopija globalizacije, ki je bila predstavljena kot velika pot, ki naj bi vodila k zedinjenju človeške rase,« nadaljuje.
»Globalizacija dejansko uničuje prostor in razprši razdalje: danes je ključ do tega, da se izognemo epidemiji, socialna oddaljenost, osamitev posameznika. Karantena je povsem nasprotna ‘odprti družbi’, na kar upa George Soros. Pojmovanje človeka v smislu odnosa, značilno za določeno šolo filozofskega personalizma, slabi.«
De Mattei verjame, da pandemija končuje »svet brez meja«.
»Gospodar zgodovine je Bog, ne gospodarji kaosa. Ubijalec globalizacije je globalni virus, ki se imenuje koronavirus,« je izjavil.
V zgodovinskem oziru De Mattei vidi vzporednice med 21. in 14. stoletjem, ki sta Evropi prinesla strašno trpljenje zaradi lakote, kuge in vojne. Tako kot naše stoletje, je bilo tudi 14. stoletje čas hudih verskih kriz, in mnogi veliki svetniki so učili, da so lakota, kuge in vojna »znamenja Božje kazni.«
»Sveti Bernardin Sienski (1380-1444) je opozarjal: Tria sunt flagella quibus dominus castigat: Tri nadloge so, s katerimi Bog kaznuje: vojna, kuga in lakota,« se spominja De Mattei.
»Sveti Bernardin je eden izmed številnih svetnikov, kot so Katarina Sienska, Brigita Švedska, Vincent Ferrer, Louis Marie Grignon de Montfort, ki so svarili, da so v zgodovini naravne katastrofe vedno spremljale nezvestobo in odpad narodov od vere,« je nadaljeval.
»Zgodilo se je ob koncu krščanskega srednjega veka in zdi se, da se dogaja tudi danes. Svetniki, kot je Bernardin Sienski, teh dogajanj niso pripisovali delu zlih sil, temveč grehom ljudi, ki so še težji, če gre za skupne grehe, in celo še težji, če jih vladarji ljudstev in tisti, ki jih vladajo Cerkvi, dopuščajo in spodbujajo.«
To vodi De Matteija do tretjega dela njegovega predavanja, v katerem trdi, da je Bog dejaven v zgodovini in kljub izjavam nekaterih predstavnikov Cerkve kaznuje ali nagrajuje narode po svoji Božji pravičnosti.
»Teologija zgodovine nam govori, da Bog nagrajuje in kaznuje ne samo ljudi, ampak tudi občestva in družbene skupine: družine, narode, civilizacije,« ugotavlja.
»Medtem ko so ljudje svoje nagrade ali kazni deležni včasih na zemlji, vedno pa v nebesih, so narodi, ki nimajo večnega življenja, kaznovani ali nagrajeni le na zemlji.«
De Mattei pojasnjuje, da je »Bog pravičen in nagrajuje ter vsakomur daje, kar zasluži: ne kaznuje samo posameznih oseb, ampak za storjene grehe pošilja stiske tudi družinam, mestom in narodom.«
Opaža, da so bili potresi, lakote, epidemije, vojne in revolucije vedno obravnavane kot Božje kazni ter graja neimenovanega škofa, ki je svoji čredi dejal, da je epidemija koronavirusa le »učinek narave.«
»Toda kdo je tisti, ki je naravo ustvaril, uredil in upravljal?« sprašuje De Mattei.
»Bog je stvarnik narave z njenimi silami in njenimi zakoni in ima moč, da priredi mehanizem sil in zakone narave tako, da ustvari pojav v skladu s potrebami svoje pravičnosti ali svoje milosti.”
De Mattei verjame, da ve, kateri velik greh je na naše glave priklical Božji gnev: odpad od vere »predstavnikov Cerkve v celoti, z nekaj izjemami.«
»Bližamo se velikemu tednu in veliki noči, vendar so v Italiji prvič v dolgih stoletjih cerkve zaprte, svete maše začasno ustavljene in celo bazilika svetega Petra je zaprta,« navaja.
»Veliki teden in velikonočne liturgije urbi et orbi2 ne bodo privabljale romarjev z vsega sveta. Bog tudi kaznuje z ‘odtegovanjem’, kot pravi sveti Bernardin Sienski, in danes se zdi, kot da je odtegnil cerkve, tudi mater vseh cerkva od vrhovnega Pastirja, medtem ko katoliški verniki tavajo zmedeni v temi, prikrajšani za luč resnice, ki bi morala osvetljevati svet iz bazilike svetega Petra,« nadaljuje de Mattei.
»Kako v tem, kar povzroča koronavirus, ne vidimo simbolične posledice samouničenja Cerkve?«
1 Predavanje: https://www.youtube.com/watch?v=lMEgnB1xIuA&feature=emb_logo
2 Mestu (Rimu) in svetu
Vir (in celotno besedilo v angleščini): https://www.lifesitenews.com/news/coronavirus-is-the-killer-of-globalization-and-a-scourge-from-god-roberto-de-mattei